- Aktualności
- 0 polubień
- 2655 odwiedzin
- 1 komentarzy
Ludzie Tworzą klimat Twojego miejsca. To dzięki nim Twoi klienci są zadowoleni i powracają. Motywacja do pracy to w najprostszym ujęciu wszystko to, co napędza nas do wykonywania zadań. To dzięki niej na rozmowach rekrutacyjnych ludzie starają się wypaść jak najlepiej, a podczas pracy nadaje jej sens. To na nas właścicielach salonów spoczywa obowiązek zadbania o dobrą motywację naszych ludzi.
Jak sprawić, aby Twoi pracownicy byli zmotywowani i chętni do pracy?
ZAROBKI
Podstawowym czynnikiem jaki wpływa na motywację do pracy to oczywiście zarobki - nawet jeśli zadbasz o wszystkie inne aspekty, jeśli nie zaspokoisz podstawowych potrzeb Twoi ludzie nie będą do pracy zmotywowani. Warto więc już na etapie rekrutacji dokładnie omówić system płac obowiązujący w Twojej firmie. Określić jakie są najmniejsze, a jakie największe widełki zarobków, dzięki temu wiemy do czego możemy dążyć.
Najlepiej sprawdza się system premiowy, aby Twój pracownik widział korzyści z wypracowywania dla Ciebie większych obrotów.
ATMOSFERA W PRACY
W moim salonie nie ma "pracowników", bardzo nie lubię tego określenia, ponieważ stawia między nami niewidoczną barierę - są „moje dziewczyny” lub współpracownicy (bardziej oficjalna wersja), które pomagają mi tworzyć nasz Lapremierkowy świat - pełen muzyki, pysznej kawy, pogaduch i co najważniejsze - profesjonalnych usług w domowej atmosferze. Taka jest wizja i filozofia mojej firmy, o której informuję już na rozmowie rekrutacyjnej. To bardzo ważne, aby ją znać, dzięki czemu możemy już na etapie rekrutacji dobrać odpowiednich ludzi, którzy w klimat miejsca wejdą jak w masło. Bardzo ważne jest to, aby ludzie z którymi pracujesz czuli się u Ciebie swobodnie, mieli możliwość wyrażania swojej opinii, proponowania zmian, czy wprowadzania nowości do oferty. Zaufaj im. To oni mają kontakt z Twoimi klientami i znają ich potrzeby najlepiej. Dzięki możliwości kreowania i tworzenia razem z Tobą firmy będą czuć się jej częścią. Organizuj spotkania indywidualne, na których omawiasz bieżące sprawy - nigdy, nie zwracaj uwagi pracownikom przy klientach, jest to nieprofesjonalne i potrafi znacząco obniżyć morale Twoich ludzi. Świetnym pomysłem jest zaproszenie pracownika na lunch czy kawę, aby porozmawiać w zupełnie innym otoczeniu niż to, w którym obcujecie na co dzień. Im lepiej poznasz swoich ludzi, tym lepiej będziesz dobierać do ich możliwości zadania.
MOŻLIWOŚĆ ROZWOJU
Nic bardziej nie zabija w nas kreatywności i chęci do działania jak stanie w miejscu. Twoi ludzie muszą cały czas się rozwijać, zdobywać nową wiedzę, czuć wiatr w żaglach. Jeśli nie będziesz dawać im takiej możliwości również Twój salon nie będzie szedł z duchem czasu. Organizuj szkolenia wewnętrzne - to również okazja do integracji zespołu, porozmawiania z zespołem o tym czego oczekują od Ciebie, co chcieliby jeszcze osiągnąć.
SATYSFAKCJA Z PRACY
Czy Twoi ludzie wiedzą, że jesteś z nich dumna? Celebrujcie wspólnie małe sukcesy. Każdy powód jest dobry do wspólnego świętowania jak, np. największa ilość nowych klientów w danym miesiącu, pracownik z największą powracalnością klientów, najlepsza sprzedaż voucherów, opinia wystawiona w mediach społecznościowych. Zadbaj o to, aby Twoi pracownicy mieli czas na regenerację, dla przyjaciół i rodziny. Nawet najwięksi pracoholicy muszą kiedyś odpoczywać, aby z chęcią wykonywać swoje obowiązki.
W dużym uproszczeniu motywowanie zespołu to ciągły proces, który polega na indywidualnym podejściu do współpracownika, głębszym zastanowieniu się nad jego potrzebami i oczekiwaniami, a także zagwarantowaniem mu korzystnych warunków pracy. Prestiż miejsca to nie tylko piękne wnętrza, to przede wszystkim Twój zespół, który jeśli będzie dobrze zmotywowany do pracy, będzie sprawiał, że Twój salon będzie zasługiwał na miano najlepszego salonu w mieście.
Katarzyna Steczkowka
Instruktor marki SPN Nails
Właścicielka marki La premiere
Beauty Coach
Komentarze (1)